Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2216 besök totalt |
Sabine Schmitz i högform i en 997 GT3 RS 3.8
Sabine Schmitz i högform i en 997 GT3 RS 3.8 Bilen framför, som vägrar släppa förbi henne, är en helt ny GT3 RS 4.0 http://www.youtube.com/watch?v=RrUEO _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Re: Sabine Schmitz i högform i en 997 GT3 RS 3.8
Njae, en Sabine som cruisar ett lugnt taxivarv ungefär 30 sekunder off pace får väl näppeligen anses vara hennes högform. Kolla hennes 8.20 kvalvarv från VLN så ligger vi nog närmare vad hon kan prestera: http://www.youtube.com/watch?v=OAZyx |
||||||
Skönt att hon iaf håller huvudet kallt.
Det måste man göra när man kommer ifatt ett sådan där prestigefullt och vilset bredarsel... Men bra drag i 4.0 verkar det vara! Sabine körde ju väldigt avspänt så frågan är hur hårt hon gasade? Men från Bergwerk och upp måste det varit fullt iaf? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re: Sabine Schmitz i högform i en 997 GT3 RS 3.8
Hur många av dom 30 sekunderna gör skillnaden i bil och hur många kommer från att hon inte kör max attack? Tycker hon jagar på ganska bra för att komma ifatt och förbi...? _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Re: Sabine Schmitz i högform i en 997 GT3 RS 3.8
Mats, jag tror att Mats T syftar på att bilen som Sabine kör framförs åtminstone 30 sek under dess kapacitet. Dvs skillnad i bil är noll. Det är enbart att hon har en bil framför sig som inte vill flytta på sig eller släppa förbi henne som gör att det går långsamt. Sedan skulle hon aldrig köra max attack under ett goodwill taxi arrangemang för någon sponsor, eller vad tror du? _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||
Re:
Efter att ha åkt ett par varv i fint tempo i en 3.8RS mk2 vet jag att den bilen inte är direkt slö (dagens understatement), men 4.0:an ser verkligen ut att ha ett klart övertag ur kurvorna...för er kalenderbitare - hur stor skillnad i vrid är det mellan 3.8 och 4.0? Brumm! _________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
||||||
Re:
Tjenar Mårten! Allt väl hoppas jag!? ![]() Känner mig direkt träffad att svara på din fråga..givetvis! ![]() 997 GT3 RS 3.6 / 3.8 / 4.0 Max. power (DIN) at rpm 415hp at 7600 rpm / 450hp at 7900 rpm / 500hp at 8250 rpm Max. torque at rpm 405 Nm at 5500 rpm / 430 Nm at 6750 rpm / 460 Nm at 5750 rpm Compression ratio 12.0:1 / 12.2:1 / 12.6:1 Top speed 310 km/h / 310 km/h / 310 km/h 0-100 km/h 4.2 secs / 4.0 secs / 3.9 secs 0-160 km/h 8.5 secs / 8.1 secs / 7.9 secs 0-200 km/h 13.3 secs / 12.2 secs / 11.9 secs Flexibility 80-120 km/h 6.1 secs / 5.3 secs / 4.8 secs Svaret på din fråga är alltså 30 Nm mer 1000 rpm tidigare än med 3.8 Ganska schysst att få ut 30Nm mer på 0.2 liter..utan överladdning.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Re:
Tackar för exposén med alla nuffror. Då återstår bara den svåra frågan - hur skall jag skramla ihop till en 4.0:a......!?!?!?! Äsch, jag får nog nöja mig med att åka med någon kompis ett par varv.... ![]() OT: Allt väl på denna sidan Atlanten. Lite surt att inte åka till N-ring i år, men annars är allt toppen! Hoppas vi ses nästa år! _________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2216 besök totalt |