Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Sabine Schmitz i högform i en 997 GT3 RS 3.8
2216 besök totalt
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
Sabine Schmitz i högform i en 997 GT3 RS 3.8

Sabine Schmitz i högform i en 997 GT3 RS 3.8
Bilen framför, som vägrar släppa förbi henne, är en helt ny GT3 RS 4.0

http://www.youtube.com/watch?v=RrUEOGlpDEI&feature=digest

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



Trevligt men jag blev irriterad på framförvrande bil, såg ut som han öppnade upp och sedan tvärt stängde igen. thumbs down

PÅ videon ser det ju ut att vara riktigt bra drag i fyrakommanollan...

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Re:

Johan Sjöström skrev:

PÅ videon ser det ju ut att vara riktigt bra drag i fyrakommanollan...


Verkligen!

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
the furious seventh

Här sen Mar 2009
Inlägg: 254

Namndispens
Namndispens

yeah! Det behövs ej Turbo

titta på min signatur som är nästan 1 år gammal

_________________
Tomas M
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11692



pyttsan, det där har jag avgudat i MÅNGA år!!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11954



Re: Sabine Schmitz i högform i en 997 GT3 RS 3.8

mcburn4ever skrev:
Sabine Schmitz i högform

Njae, en Sabine som cruisar ett lugnt taxivarv ungefär 30 sekunder off pace får väl näppeligen anses vara hennes högform. Kolla hennes 8.20 kvalvarv från VLN så ligger vi nog närmare vad hon kan prestera:
http://www.youtube.com/watch?v=OAZyx47z8rk&feature=related

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8456



Skönt att hon iaf håller huvudet kallt.
Det måste man göra när man kommer ifatt ett sådan där prestigefullt och vilset bredarsel...

Men bra drag i 4.0 verkar det vara! Sabine körde ju väldigt avspänt så frågan är hur hårt hon gasade? Men från Bergwerk och upp måste det varit fullt iaf?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8355



Re: Sabine Schmitz i högform i en 997 GT3 RS 3.8

Mats Th skrev:
mcburn4ever skrev:
Sabine Schmitz i högform

Njae, en Sabine som cruisar ett lugnt taxivarv ungefär 30 sekunder off pace får väl näppeligen anses vara hennes högform. Kolla hennes 8.20 kvalvarv från VLN så ligger vi nog närmare vad hon kan prestera:
http://www.youtube.com/watch?v=OAZyx47z8rk&feature=related


Hur många av dom 30 sekunderna gör skillnaden i bil och hur många kommer från att hon inte kör max attack? Tycker hon jagar på ganska bra för att komma ifatt och förbi...?
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Re: Sabine Schmitz i högform i en 997 GT3 RS 3.8

Mats Karlsson skrev:
Mats Th skrev:
mcburn4ever skrev:
Sabine Schmitz i högform

Njae, en Sabine som cruisar ett lugnt taxivarv ungefär 30 sekunder off pace får väl näppeligen anses vara hennes högform. Kolla hennes 8.20 kvalvarv från VLN så ligger vi nog närmare vad hon kan prestera:
http://www.youtube.com/watch?v=OAZyx47z8rk&feature=related


Hur många av dom 30 sekunderna gör skillnaden i bil och hur många kommer från att hon inte kör max attack? Tycker hon jagar på ganska bra för att komma ifatt och förbi...?


Mats, jag tror att Mats T syftar på att bilen som Sabine kör framförs åtminstone 30 sek under dess kapacitet. Dvs skillnad i bil är noll. Det är enbart att hon har en bil framför sig som inte vill flytta på sig eller släppa förbi henne som gör att det går långsamt. Sedan skulle hon aldrig köra max attack under ett goodwill taxi arrangemang för någon sponsor, eller vad tror du?

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Re:

LUX skrev:
Johan Sjöström skrev:

PÅ videon ser det ju ut att vara riktigt bra drag i fyrakommanollan...


Verkligen!


Efter att ha åkt ett par varv i fint tempo i en 3.8RS mk2 vet jag att den bilen inte är direkt slö (dagens understatement), men 4.0:an ser verkligen ut att ha ett klart övertag ur kurvorna...för er kalenderbitare - hur stor skillnad i vrid är det mellan 3.8 och 4.0?

Brumm!

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
mcburn4ever
Södra Sverige
Här sen Apr 2005
Inlägg: 1589


Trådstartare
Re:

Morty skrev:
..för er kalenderbitare - hur stor skillnad i vrid är det mellan 3.8 och 4.0?

Tjenar Mårten!
Allt väl hoppas jag!?

Känner mig direkt träffad att svara på din fråga..givetvis!


997 GT3 RS
3.6 / 3.8 / 4.0


Max. power (DIN) at rpm
415hp at 7600 rpm / 450hp at 7900 rpm / 500hp at 8250 rpm

Max. torque at rpm
405 Nm at 5500 rpm / 430 Nm at 6750 rpm / 460 Nm at 5750 rpm

Compression ratio
12.0:1 / 12.2:1 / 12.6:1

Top speed
310 km/h / 310 km/h / 310 km/h

0-100 km/h
4.2 secs / 4.0 secs / 3.9 secs

0-160 km/h
8.5 secs / 8.1 secs / 7.9 secs

0-200 km/h
13.3 secs / 12.2 secs / 11.9 secs

Flexibility 80-120 km/h
6.1 secs / 5.3 secs / 4.8 secs




Svaret på din fråga är alltså 30 Nm mer 1000 rpm tidigare än med 3.8
Ganska schysst att få ut 30Nm mer på 0.2 liter..utan överladdning..

_________________
Mvh /Pär Martinsson
PCS: 1509
Drivers Club: 22
NS: 143 varv / BTG: 7,56,48
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Re:

mcburn4ever skrev:
Morty skrev:
..för er kalenderbitare - hur stor skillnad i vrid är det mellan 3.8 och 4.0?

Tjenar Mårten!
Allt väl hoppas jag!?

Känner mig direkt träffad att svara på din fråga..givetvis!


Tackar för exposén med alla nuffror. Då återstår bara den svåra frågan - hur skall jag skramla ihop till en 4.0:a......!?!?!?! Äsch, jag får nog nöja mig med att åka med någon kompis ett par varv....


OT: Allt väl på denna sidan Atlanten. Lite surt att inte åka till N-ring i år, men annars är allt toppen! Hoppas vi ses nästa år!

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
Nürburgring
Sabine Schmitz i högform i en 997 GT3 RS 3.8
2216 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande