|
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3337
Trådstartare

27 Jan 2013 22:05
_________________ :: Mikael Lindqvist
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8013

27 Jan 2013 22:26
Biljävel att gå hehe, ser sjukligt rapp ut!
Porschen var det inget fel på heller =)!
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3450

27 Jan 2013 23:19
1,75l.....  holy FUCK!
_________________ Johan Carlsson
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696

27 Jan 2013 23:36
Grupp 5!
Är det turbotrycket han sitter och vrider på?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
Regge
Lund
Här sen Jul 2007
Inlägg: 504

27 Jan 2013 23:43
Helvette vad det gick undan!!
Vad är det han skruvar på hela tiden vid panelen?
_________________ Erik Regnell
Kör: Miata -04
#31 MX5 Cup, SPVM
Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
|
Fuchs
Trosa
Här sen Sep 2005
Inlägg: 2303

28 Jan 2013 00:35
Jovani skrev: | 1,75l..... holy FUCK! |
det måste vara nåt fel i texten för att han säger i början att just denna har 1,4l men att det fanns även 1,7l
det står även i filmtexten att det är division 1 med över 2l men han säger att det är bilen användes i den lilla division och 1,4l är ju mindre än 2l
Regge skrev: | Helvette vad det gick undan!!
Vad är det han skruvar på hela tiden vid panelen? |
det står i texten att han ställer laddtrycket mellan 1,3 upp till 1,5bar med denna.
_________________ Philipp Klement
|
Regge
Lund
Här sen Jul 2007
Inlägg: 504

28 Jan 2013 00:44
Men detta såg jag ju live för guds skull!
_________________ Erik Regnell
Kör: Miata -04
#31 MX5 Cup, SPVM
Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
|
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3450

28 Jan 2013 06:42
Jag tyckte mig själv oxå höra 1,4L...
Det kan vara troligt att det är turbotryck, men annars så ser bromsbalans ratten ut så på gammla
grupp-a bilar.
_________________ Johan Carlsson
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20104

28 Jan 2013 09:09
Jovani skrev: | Jag tyckte mig själv oxå höra 1,4L...
Det kan vara troligt att det är turbotryck, men annars så ser bromsbalans ratten ut så på gammla
grupp-a bilar. | Det var väl två versioner en 1,4 och en 1,7 beroende på klassning (minns inte vilken de sa att han körde med här).
Jag tyckte att han verkade vrida laddtrycksratten åt samma håll hela tiden (mera, mera)
Inget absurt laddtryck heller, med vebotrim mått mätt, men effektivt.
1,5L turbo i F1 var det väl? och snart blir det 1,6l turbo igen...
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 8013

28 Jan 2013 11:27
Lär ju vara en rätt vass sugis den är baserad på.
9000k rpm gör ju lite det med
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
Fuchs
Trosa
Här sen Sep 2005
Inlägg: 2303

28 Jan 2013 13:09
Jovani skrev: | Jag tyckte mig själv oxå höra 1,4L...
Det kan vara troligt att det är turbotryck, men annars så ser bromsbalans ratten ut så på gammla
grupp-a bilar. |
som sagt så står det ju i texten i alla fall om denna ratten.
_________________ Philipp Klement
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7984

28 Jan 2013 22:00
HYSTERISK!
Men läcker!
_________________ Jocke Hellqvist.
|
|