Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2308 besök totalt |
Gillar diskussionen gällande Hur man får styrkan i motorn att bära upp chassiets alla rörelser. F1 är ju en sak. Gropiga landsvägar i åratal något annat.
I verkligheten tror jag inte dem hade så svårt med det som de utger. Jag valde att nästan helt bortse från det problemet. Och helt enkelt testar. ![]() _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
1000 hästar med 4 katalysatorer
![]() Undrar hur lång tid det tar innan dom ryker och någon kör Inconell rakt ut |
||
Ha, underbar film!
1000Hk vid 10500varv ur 6,5l och samtidigt klara utsläppskraven för gatbilar - Det var inga problem alls! Men det var skitjobbigt att få motorn att väga 203kg i stället för 210kg.... Speciellt de 80g som lacken på plenumet väger, kändes jättejobbiga.... ![]() Motorsången var ju inte direkt vacker mer som en kombination av racehoj, motorsåg och sågklinga. Men Cosworthkillen skall ha poäng för ledig klädsel/utseende, så där ser inte en tysk ubermotorendoktoringengör ut. /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||
Intressant front enligt bilderna, normalt försöker man ju få luften att gå över bilen men har har man tydligen valt en annan väg, gissningsvis pga helt "designad" undersida på bilen?
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Är det inte för att bilen har vinge i stället för splitter? Här pratas det lite om aeron, dock är det väl inte säker att det är den slutgiltiga designen: _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2308 besök totalt |