| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

![]()  | 
		
			Skruva banåkabil
			 
			
			Identifiera del i K-jet
		 | 
		3 besök senaste veckan (710 totalt) | 
| 
			 
							Identifiera del i K-jet                                      
					Är det någon som vet vad detta är, Grejen ute i höger hörne, Tror själv att det är en ställbar eller modifierad BTR.. Men från vilken bil!?  
						_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA  | 
	||
| 
			 
							
							Ställbar btr istället för den som brukar sitta på toppen. Blir lättare att justera styrtrycket. Men du får ingen bränslepåverkan vid kall motor. Finns dom med påverkan av tryck också. Men dom ska gå sönder vid högre laddtryck. Kan vara hemmapulad. Du får kolla numret på den och googla.
						 
					_________________ Niklas Rosenberg  | 
	||
| 
			 
							
							Verkar vara från D-jetronic och mer specifikt Mercedes s-klass w116 72-80
 
					Frågan är bara hur kallstarter funkar utan wur.. Men helt klart mycket lättare att justera trycket _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA  | 
	||
| 
			 
							
							Ganska meningslös modifikation, om du frågar mig. Enda den gör är att öka/sänka bränslet överallt och sabba kallstarten.
 
					Det fanns annars fina "programmerabara" WUR, där man kunde i stort sett mappa BTR över varv/last och därmed få snarlik funktionalitet som riktigt sprut. _________________ G o r a n A m c o f f  | 
	||
			
 Sitter även på Porsche 914 med Djet.  
						_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095  | 
	||
| 
			 
							Re:                                                          
					
 Normalt brukar bilarna bli väldigt hemska att kallstarta om inte WURen fungerar som den ska från kall temp. Om du vill ha justerbart kontrolltryck är det isåfall inte bättre att justera med befintlig WUR?. Antar att det är en sugmotor, så justeringen borde vara relativt simpel. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/  | 
	||
| 
			 
							
							Denna sitter på CVH med avgasrening, ser ut som samma?
 
					https://www.ebay.de/itm/Ford-Escort- _________________ :: Mikael Lindqvist  | 
	||
| 
			 
							
							Man kan trycka ner den bruna kolven för att justera grundtrycket.men vill man justera åt andra hållet får man plocka isär. 
 
					  
På vissa wur, bland annat mina finns en justerskruv under kåpan,simpelt.  
						_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/  | 
	||
| 
			 
							Re:                                                          
					
 D-Jet är dock annorlunda. D-Jet är en "äkta" EFI (med analog "dator" dock). Det sitter en tryckregulator på D-Jet men det är helt annan tryck...D-Jet kör med 2 bar bränsletryck medan K-JEt kör på cca 5-7 bar. https://jetronic.org/index.php/en/d- _________________ G o r a n A m c o f f  | 
	||
![]()  | 
		
			Skruva banåkabil
			 
			
			Identifiera del i K-jet
		 | 
		3 besök senaste veckan (710 totalt) | 
