Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
MGB GT Mk I 1967 - något hände visst...
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11
1009 besök senaste veckan (81362 totalt)
fordcapri
södre skåne
Här sen Jan 2016

GRATTIS man blir så glad när det bara fungerar

Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re:

fordcapri skrev:

Tack! Absolut! Är man sedan en petig person som jag så är allt dubbelkollat vilket underlättar såklart...

ECU:n klagade på att den gick magert innan den gick över i open loop och då istället gick fett. Hittade inget konstigt i inställningarna för lambda-sensorn men noterade att bränsletrycket var lågt när motorn gick så jag har skruvat upp det lite till inför nästa startförsök. Hoppas att det hjälper...

MGB GT 1967
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Re:

MatsK skrev:
fordcapri skrev:

Tack! Absolut! Är man sedan en petig person som jag så är allt dubbelkollat vilket underlättar såklart...

ECU:n klagade på att den gick magert innan den gick över i open loop och då istället gick fett. Hittade inget konstigt i inställningarna för lambda-sensorn men noterade att bränsletrycket var lågt när motorn gick så jag har skruvat upp det lite till inför nästa startförsök. Hoppas att det hjälper...

Kolla så du har 12v fram till pumpen innan du skruvar för mycket på trycket så du fixar rätt sak.
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Vill minnas att jag har 6 mm2 från reläet så det borde inte vara full spänning, men jag ska kolla - tack för tipset.

Ska även köra med batteriladdare inkopplad - har inte generatorn inkopplad ännu. thumbs up

MGB GT 1967
Citera
Våra race- och banåkarbilar
MGB GT Mk I 1967 - något hände visst...
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11
1009 besök senaste veckan (81362 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande