Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 Carrera 2 2001
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13
481 besök senaste veckan (40337 totalt)
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3536


Trådstartare
Re:

MatsK skrev:
Trist - är det vattenpumpen?


Efter en del felsökning så lutar det åt att det kommer därifrån, byter nog pumpen, termostathuset och multiremmen samtidigt.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3536


Trådstartare
Efter en helkväll i garaget så har det iallafall gått lite framåt.
Fått hem en del delar nu och påbörjat demontering...
Pumpen var som gissat tvärslut med både rejält glapp och skrapljud.

Lite oroad dock då jag tycker kylarvätskan är oljig och inte helt ren, antingen är det oljekylaren som läcker eller något allvarligare? Tips på felsökning? Läst att man kan tryckprova och även att man tar ut tändstiften och undersöker.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8452



Vanligt att den detaljen som kallas air/oil separator ger sig, den är relativt billig men krånglig att byta vad jag förstått. Det går även kylvätska genom den så den kan vara bra att byta först.
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3536


Trådstartare
Re:

Mats Karlsson skrev:
Vanligt att den detaljen som kallas air/oil separator ger sig, den är relativt billig men krånglig att byta vad jag förstått. Det går även kylvätska genom den så den kan vara bra att byta först.


Toppen tack thumbs up

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3536


Trådstartare
Glappet är ett par millimeter..


_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 12738



Re:

Svante skrev:
Glappet är ett par meter..


Fixade vad du skrev...

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3536


Trådstartare
Aldrig varit med om ett värre lagerhaveri...


_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 292



Re:

Svante skrev:
Glappet är ett par millimeter..



Dags o byta den du..

_________________
Andreas Lindkvist -

Glassätar-Porsche Cayman 2.7
Citera
i96danma
Enebyberg/Danderyd/Stockholm
Här sen Okt 2013
Inlägg: 682



Säg till om du är intresserad av en oljepump när du ändå är där och rotar. Jag beställde en ny till 996:an jag hade, det visade sig att den som satt på var i bra skick men jag bytte i a f. Har en begagnad som ligger här, alltså.

_________________
Dan Mattsson
991.GT3
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3475



Har du behov av att tryck-testa kylsystemet så har jag köpt ett kit för felsökning på MG:n som vi kan kolla om det funkar även på fin-bilar.


_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3536


Trådstartare
Re:

MatsK skrev:
Har du behov av att tryck-testa kylsystemet så har jag köpt ett kit för felsökning på MG:n som vi kan kolla om det funkar även på fin-bilar.



Tack, det behöver jag garanterat, hade faktiskt lagt en i varukorgen redan. Då kan jag ju ta bort den.👍🙂

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 Carrera 2 2001
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13
481 besök senaste veckan (40337 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande