Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4310 besök totalt |
Jag har tappat hälften av min broschyrer verkar det som. >
![]() Jag sitter och letar efter det företag som bygger 7or till väldigt låga priser. Dom hade ett aluminiumchassi att erbjuda också. Jag tog deras katalog samt informationsblad, men nu är det borta. ![]() Är det någon av er som var där som har url till hemsida eller någon annan information, tex företagets namn? _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Jag tycker man har hört mycket negativt om RH...?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Aha så det var Robin Hood som tog upp i den tråden. Jag har läst tråden för länge sen mindes inte att att det var juts om Robin Hood det handlade. Aluminiumbilen dom hade i sin monter var hyffsat lätt. Men den var precis som mannen i montern påpekade inte så lämplig om man körde hårt en längre tid. Allt var nitat eller skruvat. Plåtarna var stansade och bockade. Känns som det "tar slut" i materialet efter en tids åka då. ![]() Dom hade ett rörchassi i stål, det är det jag funderar mest över. Det var väldigt billigt, jag minns inte hur billigt dock. Jag skenade snabbt iväg med tankar om en 7a baserad på BMW E30 delar men blev snabbt avrådd av expertisen. Allt detta är bara en tanke om något mindre dyrt som är mer kul.. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Det låter som om du beskriver ett flygplan... Och dom håller ju ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Jag tror inte de stora vinsterna görs i chassi...om man säger så. Tror inte mitt stålchassi vägde mer än typ 40-45kg. Där man spar mycket vikt ligger i transmissionen (som ju står för nästan 50% av totala vikten på min bil iafl) samt alla aluminiumpaneler (svintunga), hjul, bromsar och kaross (i den ordningen). _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
Jo men med vilken form av underhåll och inspektion? ![]() Jag vet inte varför, men det känns bättre med ett stålchassi om jag skulle få för mig att bygga något. om man väljer att deformera något mot en hårdare sak än chassit så kanske det är bäst så också. Hmm jag vill ju inte ens ha en 7a.. ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
robin hood är en lågprisbil och är billigare i utförandet såklart. men att döma ut den utan att ha sett närmre på den verkar inte klokt.
jag hade 2 samtal med rory perrett (som är chef/ägare?) om bilarna. han sa rakt ut att dom här bilarna är glassätarmodeller och har inget på bana att göra. däremot så hade han som sagt ett lightweight-kit i antingen stålrör eller aluminium. aluminiumchassiet kan nog fungera väl om man ser till att limma alla plåtarna och inte förlita sig på popnit/skruv. stålchassiet såg helt normalt ut, utan extravaganser. vi diskuterade priser etc samt om han hade återförsäljare i skandinavien, men det hade dom inte. priserna var extremt lockande och man kan nog bygga 3st RH för en caterham och hålla samma prestanda ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
Sorry halv-OT, men höll inte "Roadster-Bosse" på med RH ett tag innan han drog igång med Westfield...? Såldes det några (till Sverige) förutom den han hade själv? BTW, fram med fler bilder (och surr) från mässan! (Nä, jag är inte ett dugg trött på att jag inte var där själv...) Edit: Inte såå OT efter splitten... (fast nu vart ju mäss-bildönskan OT, suck).... ![]() |
||||||||
Någon som har erfarenheter av EstField? Hur är deras ramar? Estland är ju EU, så det är väl bara att
börja handla. http://www.racetech.ee/ De erbjuder bl.a. BMW som donator, i alla fall när det gäller motor & låda. _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||
|
||||||||
Spännande. Han jag köpte gammelalfan av i somras, hade "ett gäng" Estfieldare...Ser fram emot en byggrapport från Josen. _________________ Jörgen Eriksson |
||||||||
Det var väldigt intressant att stå bredvid när det diskuterades. ![]() ![]() ![]() Just priset är ju väldigt lockande, något jag skulle kunna köpa för att kunna ställa under arbete en längre tid. Men jag ser några ganska vitala problem. Jag vill ha en täckt bil med riktigt tak, sen vill jag gärna kunna bygga in hjulen. Var slutar en sådan önskning? Inte med en 7a kanske? Finns det liknande saker som inte är en 7a i grunden? _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
En seven låter inte direkt klockren med de önskemålen ![]() Kolla Micke Fredrikssons tråd med Legendbilar ![]()
Säg som det är nu, du fick inte en syl i vädret ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Var det dom små bilarna som kördes på isen? Jag får söka! ![]() ![]()
![]() ![]() ![]() Nej då faktum är att Anders sa åt mig att prata med honom, men jag är så kass på att föra mig i Engelska på ett vettigt sätt (Anders har en förmåga att bara mangla fram ord, meningar och frågor på samma gång, men de vet ni ju redan ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Jag spårar ur en tråd till.
![]() Kanske bäst att döpa tråden till "Se7en med extremt bredomnejd" Legendbilarna är verkligen supertuffa! ![]() Med andra ord kan man säga, Mr Jeppsson får inte vattna sin kvarn för mycket på min bekostnad.. ![]() Allt är en idé som uppkom under ett långtråkigt nattskift.. Tanken är den att min E30 inte kommer vara kul i all framtid.. 7an vi tittade på i England var överkomlig i pris och på den vägen är det.. Frågan är var det slutar. Det är ju ett drömscenario som spelas upp varje gång någon har köpt en stomme för att bygga sitt egna fordon. Det känns nästan orealistiskt att smaka på dom orden i egen regi. Det blir lite ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Kika på www.locostsweden.se
Där hittar du en del intressant framförallt om du klickar dig till forumet: http://www.monkeytoys.com/locostforu _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||||
De flesta Kitcartillverkare är små firmor och formar och ritningar sälj vidare när de poppar upp och ner som svampar ur jorden. |
||||||||
Engelska planet Comet tappade vingarna.... _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4310 besök totalt |