Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4197 besök totalt |
Anton har alldeles rätt!
![]() BTG står mycket riktigt för "Bridge To Gantry", där Bridge = Antoniusbrücke, som man åker under i början på ett "turistvarv" och Gantry = en metallställning som går över banan en bit in på slutrakan vid DöttingerHöhe. För att göra det enkelt för oss "turister" att jämföra tider, så har BTG blivit ett vedertaget begrepp. Sedan finns det SportAuto-tider, som är nästan ett fullt varv. Dom klockar tydligen från det där GP-banan ansluter till Nordslingan på T13(Trubüne 13/gamla depån) tills man lämnar Nordslingan och kör in på GP-slingan i början på T13. Sport-Autotider kan man alltså knäppa under tävlingar och t ex Scuderiakursen, då GP-banan och Nordslingan är sammankopplade. För att få varvtiden för ett riktigt fullt varv så måste man alltså lägga på ytterligare några sekunder till Sport-Auto-tiderna. Dvs den tid det tar att ta sig genom högern in på T13 och fram tills GP-banan ansluter en bit in på rakan vid T13. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Re: BTG?
Tack för visat intresse! BTG är jag. ![]() (Förpliktar denna artighetsgest att jag nu startar en tråd "Daniel Ekström?" ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re: BTG?
haha ![]() ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Referenspunkt för BTG-tider... ![]() ![]() *sorry* |
||||
Reklamställning vore ju det enklaste förklaringen men i bakhuvudet har jag någon idé om att det skulle kunna ha suttit en ljusramp där. Kan man ha haft starterna där 1983? Med tanke på att GP banan var under byggande så kunde man inte använda gamla start och mål området utan körde ju bara själva Nordslingan. Vi vet - från videon från 1000 km loppet 1983 - att man använde området vid T13 som depå, men frågan är om man hade själva starten där? Det borde då ha blivit riktigt trångt in i första sväng, speciellt under 24-timmars med många startande! Min gissning är alltså att man 1983 startade racen på långa rakan. Låter det rimligt? Med tanke på hur fel jag haft i tråden om SportAutos mätmetoder borde jag kanske hålla tyst... _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Tycker personligen att det ser ut som om bilägaren är mer mån om lackens glans än bilens prestanda. Han är säkert en sån som kör ett varv i makligt tempo för att sedan snappt ta sej till cafet för att sitta och skryta om alla otroliga låga tider han kunde preserat om inte om hade varit ![]() ![]() ![]() ![]() Vad säger man... en bild säger mer än tusen ord ![]() _________________ Andreas Zolnir |
||||
Jaha, då var man genomskådad... ![]() Detta varvet gick som sagt i ganska makligt tempo eftersom det var sightseeing och Jani skulle fotografera varenda meter av banan. Jag tror han missade någon meter på ett ställe, annars så är det nog ett av de mest väldokumenterade varven som finns. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
*rofl* ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4197 besök totalt |