Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3138 besök totalt |
Skoj skoj! Var på Björkvik Ring o gasade idag!!!
Blev i fredags uppringd av en kompis som letade efter en E36 M3 till Teknikens Värld som behövde en sådan till ett "beggade M-bilar"-reportage. Klart man ställer upp. Tanken var en fotosession med några olika M-bilar på Tullinge. Gissa varför jag tackade ja, hehe! Brum brum! Men oj, jag hade ju vintersulorna på! Inte bra, eller iaf inte så vidare värst kul nu när man skulle få gasa lite i vårsolen! Men med "service far FAR beyond the call of duty" från Skullman så kunde jag hämta några raka nyriktade hjul på måndag morgon! Hjul med väldigt slitna Pirell PZero Corsa på iof.... Men det fanns mönster! Lagligt djupt på större delen av däcken (om än inte på framdäckens ytterkanter då ![]() Hem o skruva på sommarsulorna! MMMmmmmmmmm!! Underbart att köra! Men Tullinge var tydligen upptaget så det kunde inte bli någon fotosession där. Så det fick bli Björkvik Ring istället, hehe! Va syyyynd då ![]() Väl på plats fotas det kors o tvärs. Min E36. En E46 M3, en M5 E39 och en E34 M5. Jag bjussar fotografen på en bunt rundpallar... tänk vad vårkänslorna kan göra med en ![]() Trots att den stackars bilen uppenbarligen fått vara med om ett o annat, växellänkaget är helt paj, så är den urkul o köra. Den styr in kanonbra och är supertrevligt balanserad trots att den går på vinterdäck. Jag är extremt imponerad! okej, motorn är ju inte som i M-bilarna, man är väl lite bortskämd där.... Men efter några rundor var så är johann och jag mer än lovligt rufsiga i huvet (klart den var nercabbad! Det blåste fint i tvåhundra eller vad det nu blev på flygrakan, hehe!). Nu längtar jag efter rdäck, shyssta bromsar (oj vad det rök om Z4'ans originalbelägg) och... ja... riktiga M-grejor helt enkelt. Hehe! Så det blev ett antal rundor med den egna blåe. Härligt, det är VÅÅÅÅÅRRR!!!! _________________ ![]() |
||||||
Låter som ni hade riktigt skoj! Kul att höra att z4:an inte bara är snygg utan också en körmaskin!
![]() Låter som ett intressant reportage förövrigt! Fick ni nyss om när det kommer i tidningen? |
||||||
Nu vet jag ju iofs inte hur du körde, men jag gissar att du använder kopplingen vi samband med växlingar (manuell låda?) och nålen var inte alltför långt in på det röda alltför ofta och för länge? _________________ Pär Hylander |
||||||
Jo visst skall den köras så, vet inte vad de trodde. Magnus som hörde det kan berätta mer. ![]() |
||||||
Japp koppling och fina heel&toe-nerväxlingar och inte så mkt varvstopp. ![]() |
||||||
Njaaaeee... killen som hade den M3 E46'an som blev med i reportaget (johann blev akutinkallad som ev. E46-reserv pga lite strul med den) undrade om det inte slet väldigt på bilen o köra så. Jag sa att det slet däck, bromsar o bensin
![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() _________________ ![]() |
||||||
Men det här är ju för jäkligt!!!!
![]() ![]() ![]() ![]() Jag hade ingen aning om var Björkvik låg, men igår åkte jag förbi en vägskylt där det stod Björkvik och undrade om det kanske var "Björkvik" som låg där... Nu visar det sig ju att det var DET Björkvik!!!! VARFÖR åkte vi inte in och kikade????? _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Vad är detta??? Jag trodde det var inskrivet i köpekontraktet när man köper en M3 att det är ens plikt att rasta den på motorbana minst en gång om året? ![]() ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Faktum är att när de första M3:orna(E30) såldes i Sverige så ingick det en förarkurs med Rauno Altonen. ![]() Jag vill minnas att brorsan var på Knutstorp och körde. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
På den tiden jag hade BMW stod det i instruktionsboken att efter en längre tids körning i stadstrafik skulle motorn dras ur på förhöjt varvtal ![]() Det var alltid kul när någon messerschmidt på kafferasten hävde ur sej att det minsann var föredommar att motorer behövde dras ur ibland. Då gick man och hämtade instruktionsboken och visade ![]() Hur är det med det nuförtiden? JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3138 besök totalt |