Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8453 besök totalt |
Målsättning 2006
Äh, slutdeppat i gamla "Målsättning 2005"-tråden! ![]() ![]() Jag kan sätta mina mål som försökskanin: - Uppdatera bromsarna till ventilerat och 5-bultat i GTVn - Montera sitta-still-stol, 6p-bälte och djup ratt i GTVn - Få ut GTVn från garaget - GTV godkänd av Bilprovningen! - Åka minst 2 banmöten med ÖSK - Delta i minst 2 slalomkörningar med ÖSK - Åka på CAR-träffen på Mantorp (om de kör där i år igen) Bonusmål: - Vinna på triss och köpa R-däck ![]() - Montera fullbur i GTVn ![]() - ordna vagnbok till GTVn ![]() Tror det är nästan realistiska mål! ![]() ![]() Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
2005 var en lyckad säsong för Kadetten, målen inför den gångna säsongen var dessa:
Så jag måste säga att målen för 2006 blir desamma! Nu på nya rdäck, testa nya banor och träffa nya människor! ![]() Bonusmål: Att köra på Gotland Ring nästa år! ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Bli klar med kåken så man kan köpa en bil igen... blir nog nåt tyskt och bakhjulsdrivet som får funka på konbana och till och från jobbet...
Målet med Falconen blir ringen, både den gröna och den på ön... sen borde nåt race hinnas med bara Dude fixar så vi har en klass att åka i ![]() _________________ Tord Ringenha11 |
||
Målen för 2006 är samma som för 2005; att få ut bilen på bana. Nu är det inte så mycket kvar, bara...
Rostlaga och sömsvetsa karossen Fixa bur Lacka in- och undersida, lägga grundlack på utsidan Lite nya länkarmsinfästningar Pulverlacka hjulupphängningsdetaljer och annat kraffs Bygga platt underrede Sen är det bara att bygga ihop allt med en massa nya delar... Känns inte alls omöjligt på 8 månader, eller vad det blir... Jag får nog ta ut en 6 veckors semester efter nyår... Ps. Ojuste! Jag skall bli riktigt grym på att svetsa också! Det gäller att ha lite lätta mål också. ![]() |
||
Skall inte berätta om vad som händer i vinter men för 2006 är mina mål:
- Många banmöten. - Minst en konbana. - Gotland ring. - Köra fortare (=mer aggressivt) Sätter inte upp ringen för jag inte tror det blir under 2006... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Ändrar årtalet till 2007 och är fullt medveten om att det mycket väl kan bli 2008 också. Tillökning i familjen brukar göra att mängden garagetid minskar har jag hört... ![]() ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
Plan A:
Få ihop bilen så den klarar bes. igen ![]() Sedan så får vi se hur många banträffar som hinns med därefter.. bilen bör väl vara lagad till april-maj-juni iaf. ![]() Uppgraderingar kan göras utan att bilen är godkänd ![]() Nya topplagringar ska dit. ![]() Burmålet är väl som vanligt önskat, får sätta mig och se om det mot förmodan kan finnas någon färdig mall till 405an. ![]() Stol, om jag hittar någon som passar till önskat pris ![]() Plan B är ett sabbatsår, helt ärligt alltså.. skippa racingen, ta det lungt. Fixa med bilen när jag får möjlighet och tid och komma åter när jag känner mig redo. Kanske lite småkörning med bruksisen. Saker och ting går inte riktigt min väg just nu ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Ja nästa år är mitt mål att köra fortare och kanske ställa upp i någon tävling antingen i PCSR eller i något långlopp.
Sen skall jag testa Gotlandring och kanske någon mer bana som jag inte kört på tidigare. Man kanske inte behöver 15 trackdays som jag haft i år utan man kanske skall nöja sig med lite färre för det blir väl intensiv vissa perioder. Bilen känns riktigt bra nu så det blir bara en diff och lite andra småsaker i vinter och sen hade det varit skönt med en fullbur men det återstår att se. Kanske tejpa bilen lite också, lite som denna eller är det för mycket Zatzy över det? ![]() _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||
Med en ny familjemedlem ankommande vilken dag som helst så kommer nog 2006 bli ett ganska lungt år, ska iaf försöka ha bilen i hyfsat skick och bara spara pengar för att återkomma säsong 2007 med en Scirocco 1.8t 20v
![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
1. Sluta köra med gatbil på bana (en och annan slolom/konbana får slinka igenom)
2. Se nedan (treställig akronym)... 3. Se nedan... 4. ... ![]() ![]() EDIT: TMF:s mål är ingen gatbil, utan en rejsbil som då och då kan gå på gatan... _________________ Jörgen Eriksson |
||
|
||
Mina mål är glasklara
![]() Jag ska avyttra mina BMW E21:or och sikta på ny bil under sommaren 2006. Vad det blir är inte riktigt säkert men det blir bakhjulsdrivet ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||
Mina mål med budgetkadutten
* Köra på så många banträffar jag bara orkar och hinner med * Testa Gotland Ring * Få mer kunskap om hur lufttrycket ska anpassas efter bilen och vädret. Sen om jag orkar tänkte jag försöka * Bredda bak så den istället för 1 cm smalare än orginal blir 2 cm bredare * Nya vita fälgar 15*7 tum med ET 35 * RE 540 205 50 15 ska få plats runt om * Nya hårdare fjädrar bak. _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
-Bygga klart den "nya" Roadsport RX-7:an och köra några lopp i SPVM med den.
-Hoppas på att få loss en Formel Vee och köra en säsong med den (men det går väl inte nästa år heller....) -Använda den "gamla" RX-7:an som gatbil och på diverse banmöten. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Målsättning? Samma som förra gången, att försöka få liv i min italienska skrothög. Vilket år som helst nu...
![]() |
||
1. Fälgar o däck(kanske R-däck)
2. Andra stötdämpare/fjädrar 3. Bankörning, bankörning och bankörning + bankörning ![]() Ev: 4. Koppling, diff 5. Omprogrammering av styrbox 6. Större tank Ny och större IC tar jag inte med för den skall jag hämta v. 46/2005 ![]() _________________ Lasse Alfons |
||
Få bilen av hjulen så att det blit räser av den någon gång i alla fall... Sen skulle jag vilja få möjlighet att lösa in den där gratis starten jag vann på SSM i år, men gärna då i någonting som är lite mer konkurenskraftigt och pålitligt än den 931 jag körde då. Vore kul att få testa lite fler roliga landsvägsbilar också. Både UrQuattron och RS:en var riktiga höjdare att få köra i år, även om det bara gällde landsväg.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Mål för 2006 är inte lika höga som 2005, utan snarare mer realistiska....
starta bilen och få den utanför garaget åtminstone en gång innan snön kommer ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8453 besök totalt |