| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
2007 FORD SHELBY GT500
|
3493 besök totalt |
|
2007 FORD SHELBY GT500
Aktell info tillsammans med bilder http://www.mustangworld.com/ourpics/ Undrar vad priset i Sverige kommer att hamna på... _________________ Jonas Hansson |
||||
ohh den där var juh hur ball som helst
_________________ Lars Eriksson S4ORCE Audi S4+ -99B Widebody |
||||
|
Shelbyn såg ju riktigt trevlig ut.
Fyller på här med en till klassiker som ser klart intressant ut. Dodge Challenger
_________________ Peter Karlsson |
||||
WOW, den har hade jag inte sett innan.....ja ungefär något sådant som man funderade på. Mv. _________________ Ascona_A |
||||
|
Mussen och Challengern ser klart läckra ut! Ett litet extra plus för den sistnämnas rena linjespel.
Camaron vet jag inte riktigt än , men med en bättre designad front kan den bli iriktigt bra. Just nu tycker jag mest att det ser ut som en camaro där GM:s förhärdardade varumärkesblandare rört till det mer än vanligt för sig och fått till en typiskcadiallcfront av senaste snitt på cheva. Det blir inte bättre av cadillac (sin tradition trogen) har en rätt yxig design. Märkligt, då den ur-camaron hade en av bilvärldens då tuffaste och mest uppskattade fronter, helt med det svarta Z28 bandet tvärs över nosen. Nog borde inspirationen även framtil komma därifrån istället från koncernensn hallick-mercor, Nej sätt dit en mindre v-formad nos, ta bort det storrutiga raggarkromade grillgallret och sätt dit ett med mindre rutnät i mattsvart. Ljusen SKA döljas bakom luckor, hur kan man bara missa den designgikonen på en bil som ska ta vara retro på ur-camaron?! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Nja, helt ohistorisk är den inte, en del av performancemodellerna såg faktiskt lite ut sådär. Med rutnät och runda synliga lyktor. Kika på denna Yenko-Camaro:
Trots mina Mustangrötter så tycker jag just nu att Challengern är den klart mest intressanta av muskelretrobilarna rent formmässigt, som två Mustangen/Shelbyn trea Camaron och sist Chargern som blev rent ut misslyckad. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
|
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
oj, visste inte att det fanns en ny Challenger, men den ser ju fin ut
_________________ Torbjörn Fagerberg
A master of going faster! |
||||
|
Hoppas bara dom byter allt på GT500:an så kankse det blir en bra bil. För snygg är det enda den nya mustangen är. (åkte i en för en halvtimme sedan)
Tråkigt att lånar för mycket av den gamla mussen till den nya: Designen är lyckad men den känns som om den faktiskt var tillverkad på 60-talet fast med dålig plast! Hela bilen skrammlar och hoppar, flyger och far! Lustiga hopp när man pressar den i kurvor och en drivlina som har missljud... _________________ Martin Engström |
||||
45000USD (dagens kurs ca. 350.000sek) ska den kosta, sen finns det nog en del som kommer hosta upp mera för att få en tidigt! Dom skulle hålla produktionen ner till 7000ex tror jag det var, framtida investering kanske? Med tanke på att det går GT350 och GT500 från 66-67 för över 300.000USD!! |
||||
Allt är beroende på hur många som överlever 30-40 år senare. Av ca 5500 shelbymustanger som tillverkades åren 1966-67 så finns ca 1400 kvar idag. Som är äkta. En 1968 Shelby GT 500 KR Fastback tillverkades i 933 exemplar och 233 finns kvar idag. Motsvarande cab finns det 80 bilar kvar av 318 tillverkade. Risken/möjligheten är större idag att merparten finns kvar om det är en specialmodell eftersom man trots allt förstår bättre samlarvärdet idag. Finns en svensk kille som jobbar med bilsportförsäkringar som berättade för mig hur han glatt byggde om en Shelby GT500 KR till dragracingbil på 70-talet och slängde bort inredning etc så bilen aldrig gick att återställa. Han ångrade sig en hel del idag, men hade inte en del gjort så så hade ju de andra inte stigit i värde - om man nu enbart ska se till pengarna. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
|
När jag pluggade var det en tjej på skolan som åkte Shelby GT500 cab dit då och då. I sämre väder åkte hon Cadillac.
Apropå dragracingförstörda bilar så gick det ju åt en AMC S/S AMX här i landet. De gjordes i sisådär 50 ex... Friskt kapat... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Bilder o videos
2007 FORD SHELBY GT500
|
3493 besök totalt |