|
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

23 Mar 2006 19:50
ok, tack
_________________ /Mats Strandberg
onemanracing.com
BMW 330i -05
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Trådstartare

29 Mar 2006 20:29
Idag kom vi oss för med att lossa huven ur formen. Den lossnade lättare än jag hade trott. Eventuellt blir det förstyvning senare.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet!
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Trådstartare

20 Apr 2006 21:11
Nu sitter huven på bilen och det närmar sig slutet mer och mer. Möjligen är allt en smula dammigt.
|
Gedis
Luleå
Här sen Nov 2005

20 Apr 2006 23:47
Väldigt fint, hur stor blev skillnaden i vikt mot original?
/Gedis
_________________ Nicklas Gedeborg
Nissan 200sx -92
Subaru Impreza GT -99
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Trådstartare

21 Apr 2006 06:59
Gedis skrev: | Väldigt fint, hur stor blev skillnaden i vikt mot original?
/Gedis | Har inte vägt någon av huvarna ännu. Originalet står kvar i garaget så än är det inte försent, men tanken är att slänga den snart så jag hoppas jag kommer ihåg det.
|
Johan_ST
Jönköping/Linköping
Här sen Mar 2005

21 Apr 2006 21:07
Det där såg inte alls dumt ut, det är inte så att ni funderar på att göra fler huvar på beställning kanske?
_________________ Johan Stigermark
Nissan 200sx -90
Driftbil
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Trådstartare

21 Apr 2006 21:26
Johan_ST skrev: | Det där såg inte alls dumt ut, det är inte så att ni funderar på att göra fler huvar på beställning kanske? | Tanken var att göra nån extra så jag la upp en annons på 200sx.nu, men fick inga svar. Formen finns ju kvar.
|
Johan_ST
Jönköping/Linköping
Här sen Mar 2005

22 Apr 2006 23:49
Vad tror du priset skulle landa på om ni gjorde en till huv?
_________________ Johan Stigermark
Nissan 200sx -90
Driftbil
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Trådstartare

23 Apr 2006 10:46
Johan_ST skrev: | Vad tror du priset skulle landa på om ni gjorde en till huv? | Vet inte vad allt har kostat än så jag får räkna på det när jag får veta. Vore tråkigt att ge ett pris och sen få jobba arslet av sig och komma på att det kostar pengar också...
|
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

23 Apr 2006 10:56
Lennart Mäkinen skrev: | Johan_ST skrev: | Vad tror du priset skulle landa på om ni gjorde en till huv? | Vet inte vad allt har kostat än så jag får räkna på det när jag får veta. Vore tråkigt att ge ett pris och sen få jobba arslet av sig och komma på att det kostar pengar också...  |
En annan metod är att låna ut formen för en rimlig peng (tillsammans med lagom mängd material samt instruktioner! och "böter" om man sabbar formen). bara en idé.
_________________ mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Trådstartare

26 Apr 2006 21:43
Idag inleddes projektet med att lätta bakluckan. Jag hade handledning av Dude i det första tillyxandet av en bakruta. Diverse onödigheter försvann från luckan, torkare med motor, lister, bakvinge osv...
Det blev rätt många hål i luckan så man kanske borde ha gjutit av den i alla fall...
|
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

27 Apr 2006 07:55
Sen så brukar rosten ha fixat till storleken på hålen till generösa proportioner.
Att plåten sen är i alufolietjocklek gynnar inte svetslagningen heller direkt.
_________________ /Erik Petersson
Cupra Leon ST VZ Extreme -25
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Trådstartare

27 Apr 2006 09:07
Erik (fd Mooseman) skrev: | Sen så brukar rosten ha fixat till storleken på hålen till generösa proportioner.
Att plåten sen är i alufolietjocklek gynnar inte svetslagningen heller direkt.  | Visst var det lite rost, men inget som behöver svetsas. Funderar på om man ska lägga ett varv silvertape över hålen.
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Trådstartare

04 Maj 2006 19:25
Konstaterade idag att bakrutan spruckit runt några av nitarna. Frågan är ju om den kommer gå ut i omloppsbana när bilen rör sig. Man kanske ska komplettera med nån smet på insidan...
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Trådstartare

08 Maj 2006 11:55
Bakrutan får hjälp av en sträng PL400 att hänga kvar nu plus att den är tejpad runt kanten. Luckan sitter på bilen precis som IC och oljekyl.
Tyvärr upptäcktes att downpipen är feldesignad så avgssystemet gick inte att montera så dp:n fick lossas igen vilket inte är så skoj. Förhoppningen är att någon ska kunna modda den nya med den gamla som mall så att rören hamnar rätt under bilen.
Det känns som om man hittar ett kg skrot att demontera varje gång man besöker garaget. Det var inte lätta säckar som kom till Lövsta igår.
|
Marcus Nyström
Karlstad
Här sen Apr 2003

08 Maj 2006 15:41
Lennart Mäkinen skrev: | Bakrutan får hjälp av en sträng PL400 att hänga kvar nu plus att den är tejpad runt kanten. Luckan sitter på bilen precis som IC och oljekyl.
Tyvärr upptäcktes att downpipen är feldesignad så avgssystemet gick inte att montera så dp:n fick lossas igen vilket inte är så skoj. Förhoppningen är att någon ska kunna modda den nya med den gamla som mall så att rören hamnar rätt under bilen.
Det känns som om man hittar ett kg skrot att demontera varje gång man besöker garaget. Det var inte lätta säckar som kom till Lövsta igår. |
Är det XS-Power/SS Autochrome downpipe?
om så är fallet måste du ha deras grenrör för at downpipen ska fungera också.
_________________ Street Triple RS -18
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Trådstartare

08 Maj 2006 21:13
Marcus Nyström skrev: | Är det XS-Power/SS Autochrome downpipe?
om så är fallet måste du ha deras grenrör för at downpipen ska fungera också. | Har förstått det, men det kunde killen jag köpte av ha informerat om.
Idag har ena tryckröret designats om, oljeslangar dragits fast, olja och stift bytts samt kylaren hängts på plats. Tyvärr verkar jag ha förlagt fästena till kylaren nånstans så det måste jag skaffa nya.
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Trådstartare

10 Maj 2006 21:21
Idag var bilen på vägen för första gången i år. På egna hjul blev det bara några tiotal meter med handkraft.
Med yttre maskinell hjälp tog den sig hem så vi ska slippa åka utanför Stockholm för att skruva. Nu hoppas jag slippa se Solna på ett tag.
Tack till herr Falk för assistans vid fraktandet!
Det är nåt visst med låga och breda bilar, men så värst praktiskt är det inte.
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Trådstartare

14 Maj 2006 20:02
Helgen har ägnats åt att designa väldigt basic tryckrör av avgasrör. Nu funkar det att ha batteriet kvar på originalplatsen trots stor IC. Det ska dit en dumpventil också, men det är rätt enkelt, tror jag.
Har börjat modifiera avgasröret för att det ska passa mot downpipen, men fick hjärnblödning och gick och spelade kubb istället.
Fronten är på plats, men några skruvar till ska dras åt.
|
tecman
Örnsköldsvik
Här sen Maj 2006

15 Maj 2006 11:07
Hej. Är väldigt ny här.
intressant bygge du håller på med.
men varför vill du ha kvar batteriet på orginalplatsen?
och en till sak som verkar vara tung på 200sx är bakkjolen. den väger bly har jag hört.
så det kan vara värt att kolla upp då du ändå är igång med plastandet.
_________________ Martin Gunnarsson
Kör 200sx s13 (under uppbyggnad)
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Trådstartare

15 Maj 2006 11:22
tecman skrev: | intressant bygge du håller på med.
men varför vill du ha kvar batteriet på orginalplatsen?
och en till sak som verkar vara tung på 200sx är bakkjolen. den väger bly har jag hört.
så det kan vara värt att kolla upp då du ändå är igång med plastandet. | Hej,
Anledningen till att ha batteriet kvar är främst tidsaspekten. Nu är det bara att sätta fast det. Ska jag ha det bak i bilen måste jag dra kabel, fixa stabila fästen och skärma av det från kupén. Det får bli sen...
Nåt mer plastande blir det inte nu utan det får vänta till nästa vinter. Nu ligger prioriteringen på att få bilen körklar. Det känns ändå som om man får bort ett halvt till ett kg varje gång man kommer till garaget.
|
|