| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 200SX '93 Såld
|
35739 besök totalt |
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Formen finns ju kvar.
||||
||||
En annan metod är att låna ut formen för en rimlig peng (tillsammans med lagom mängd material samt instruktioner! och "böter" om man sabbar formen). bara en idé.
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Idag inleddes projektet med att lätta bakluckan. Jag hade handledning av Dude i det första tillyxandet av en bakruta. Diverse onödigheter försvann från luckan, torkare med motor, lister, bakvinge osv...
Det blev rätt många hål i luckan så man kanske borde ha gjutit av den i alla fall...
||||
|
Sen så brukar rosten ha fixat till storleken på hålen till generösa proportioner.
Att plåten sen är i alufolietjocklek gynnar inte svetslagningen heller direkt. _________________ /Erik Petersson Snabbare än Erik Lange i Superstage =P Cupra Leon VZ -25 |
||||
||||
|
Konstaterade idag att bakrutan spruckit runt några av nitarna. Frågan är ju om den kommer gå ut i omloppsbana när bilen rör sig. Man kanske ska komplettera med nån smet på insidan...
||||
|
Bakrutan får hjälp av en sträng PL400 att hänga kvar nu plus att den är tejpad runt kanten. Luckan sitter på bilen precis som IC och oljekyl.
Tyvärr upptäcktes att downpipen är feldesignad så avgssystemet gick inte att montera så dp:n fick lossas igen vilket inte är så skoj. Förhoppningen är att någon ska kunna modda den nya med den gamla som mall så att rören hamnar rätt under bilen. Det känns som om man hittar ett kg skrot att demontera varje gång man besöker garaget. Det var inte lätta säckar som kom till Lövsta igår. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Är det XS-Power/SS Autochrome downpipe? om så är fallet måste du ha deras grenrör för at downpipen ska fungera också. _________________ Street Triple RS -18 |
||||
Idag har ena tryckröret designats om, oljeslangar dragits fast, olja och stift bytts samt kylaren hängts på plats. Tyvärr verkar jag ha förlagt fästena till kylaren nånstans så det måste jag skaffa nya. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Idag var bilen på vägen för första gången i år. På egna hjul blev det bara några tiotal meter med handkraft.
Med yttre maskinell hjälp tog den sig hem så vi ska slippa åka utanför Stockholm för att skruva. Nu hoppas jag slippa se Solna på ett tag.
Tack till herr Falk för assistans vid fraktandet!
Det är nåt visst med låga och breda bilar, men så värst praktiskt är det inte. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Helgen har ägnats åt att designa väldigt basic tryckrör av avgasrör. Nu funkar det att ha batteriet kvar på originalplatsen trots stor IC. Det ska dit en dumpventil också, men det är rätt enkelt, tror jag.
Har börjat modifiera avgasröret för att det ska passa mot downpipen, men fick hjärnblödning och gick och spelade kubb istället. Fronten är på plats, men några skruvar till ska dras åt. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Hej. Är väldigt ny här.
intressant bygge du håller på med. men varför vill du ha kvar batteriet på orginalplatsen? och en till sak som verkar vara tung på 200sx är bakkjolen. den väger bly har jag hört. så det kan vara värt att kolla upp då du ändå är igång med plastandet. _________________ Martin Gunnarsson Kör 200sx s13 (under uppbyggnad) |
||||
Anledningen till att ha batteriet kvar är främst tidsaspekten. Nu är det bara att sätta fast det. Ska jag ha det bak i bilen måste jag dra kabel, fixa stabila fästen och skärma av det från kupén. Det får bli sen... Nåt mer plastande blir det inte nu utan det får vänta till nästa vinter. Nu ligger prioriteringen på att få bilen körklar. Det känns ändå som om man får bort ett halvt till ett kg varje gång man kommer till garaget. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 200SX '93 Såld
|
35739 besök totalt |