| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
ytbehandla
|
2557 besök totalt |
|
ytbehandla
Hej Mitt grenrör är snart färdigt, är det någon som kan ge tips på hur man kan ytbehandla ett sådant rör(rostfritt), tanken är att jag helst skulle vilja ha en matt yta, kom med förslag. och är det någon som känner till någon firma i skåne som kan fixa detta vore jag tacksam om ni skrev det här också.. _________________ R Malmström MSCC |
||||
|
Re: ytbehandla
Matt yta på rostfritt.... blästring kan ju vara nått
_________________ Staffan Lindén Nuvarande banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34343 Före detta banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=31967&highlight= |
||||
|
Betning borde väl funka bra...
http://www.euro-inox.org/pdf/map/Pas vilken ytbehandlingsfirma som helst borde kunna göra det. _________________ Daniel Gustavsson |
||||
|
Det kunde ju vara, du är ju riktigt klok staffan , men jag skulle vilja se en bit som är blästrad, innan man bestämmer sig...
_________________ R Malmström MSCC |
||||
|
Det kunde ju vara, du är ju riktigt klok staffan , men jag skulle vilja se en bit som är blästrad, innan man bestämmer sig...
_________________ R Malmström MSCC |
||||
|
Så här blir ytan på RF om man glasblästrar. Värmekammaren framför träklossen är det som är blästrad.
/Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 En helt ovanlig 944 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
Re:
|
||||
|
Jo så blir det när det blir varmt. Ett mycket bra tips är att inte glömma bort att tvätta rören kemiskt rena innan man startar motorn annars blir det som främre delen av katen, alldeles geggit av fingeravtryck.
_________________ Anders F@lk 993 C2 En helt ovanlig 944 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
Thinner går bra. Nu kommer det säkert någon och säger att det inte blir kemiskt rent utav det, men det räcker i alla fall.
/Anders icke-kemist _________________ Anders F@lk 993 C2 En helt ovanlig 944 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
Re:
Undrar vilket av polerade eller glasblästrade grenrör som avger mest stålvärme (ibland vill man hålla energin kvar i rören, ibland inte)? Glasblästrade borde ju ha enormt mycket större ytarea (som borde ge större avstrålning ).
|
||||
|
Bara för att klargöra, katalysatorn är polerad, blank, från början. Värmekammaren är glasblästrad, sidenmatt.
Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 En helt ovanlig 944 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
Jösses, nu är vi petiga
.
Nej tyvärr ingen bättre utan att jag lyfter upp bilen på nytt... /A _________________ Anders F@lk 993 C2 En helt ovanlig 944 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
Re:
Jag har för mig jag läst nån tråd där dom skrev att polerat avger mer värme. Men det är som sagt bara något jag läst, har ingen koll själv. _________________ /David Johansson |
||||
|
Re:
Det är väll bättre med blästrat då.. varmare avgaser = större volym = snabbare spoolup. som avgasbandage
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
ytbehandla
|
2557 besök totalt |