| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hur få ur avdragen bromsluftningsnippel?
|
13 besök senaste veckan (5838 totalt) |
|
Re:
Finns bromsnipplar i M8x1,25 om man vill dra ny gäng, men jag har inte haft problem med nipplar som lossnar (än )
_________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||
|
Re:
Vi kan testa på torsdag kväll, om du orkar vänta tills dess? |
||||
|
Re:
http://www.alfapower.nu/viewthread.p _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Re:
Kopparpasta/aluminium och lite elektrolyt i form av vägsalt. Till stål kan det väl nästan funka om man håller fukten borta, men varför? Nä jag gillar inte heller kopparkletet...
|
||||
|
Kopparpastan är inte alls så "aggresiv" som vissa vill mena på.
först så är det en fettbas med kopparflingor i, dvs väldigt lite koppar som kommer i kontakt med järnet (om galvanisk korrosion är aktuellt). Sen för att vi skall få någon korrosion att tala om så behöver vi en jonbärare (t.ex vatten). Då fettet är vattenavstötande och dessutom tätar små glipor imellan skruv/mutter, glidpinnar/styrningar osv så behöver man inte hetsa upp sig. Låt vara att det finns "bättre" fetter för bromsdetaljer, men för den delen är inte kopparpastan dålig. *En som gillar kopparkletet* Alupastan (biltemas) tycker jag inte är tillräckligt fast så den används sällan _________________ Mats Andersen |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Hur få ur avdragen bromsluftningsnippel?
|
13 besök senaste veckan (5838 totalt) |