Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 38 besök senaste veckan (25634 totalt) |
Fan va kul
![]() Men jädrar vilket laddtryck, 3,2bar !!!! Men det är ju "bara" 2,3 liter så det behövs lite luft för att skapa så mycket krut. Känns registret ok körbart även om det ligger högt upp? Eller är den mer tänkt som dynoqueen? Grattis i vilket fall som helst ![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||||||||||
Tyckte Leif så nåt att den slukar 800liter luft i minuten vid fullt ladd ![]() ![]() ![]() ![]() Dynoqueen? Nej den ska piskas hårt på gatan , strippen och banan ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||||
Tänk o dra fullt i en sluten lokal, tror du det syns på barometern? |
||||||||||
Ha ha snacka om vakum ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||||
Den lär ju få stopp efter en liten stund. kan inte tänka mig att vanlig ventilation klarar 800 liter i min |
||||||||||
800l/min är inte speciellt farligt för en ventilation, min lilla badrumsfläkt flyttar 95m3/h = 1583l/min. ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||||
syremängden lär juh minska men volymen förändras väl inte så drastiskt?...iaf inte om du har avgassystemets öppning i samma rum ?? Hur stor volym avgaser blir det av en liter luft? samma, mer eller mindre? _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||||
Det blir ju två Co av en o2 så det tar dubbel så stor plats (så vid ofullständig förbränning får du lite mer volym). Oförbränt kolväte i diverse former tillför ju också volym som inte fanns i insugsluften. |
||||||||||
800 liter luft kommer man inte långt på, det borde vara per sekund. Räknar man per minut för att få det lite överskådligt blir det följande:
800lx60=48000 l/min = 48 m3/min luft Bränsleförbrukning vid a/f 14,7 (14,7kg luft per 1kg bensin, som sagt ligger det på snåla sidan med lite effekt...) 48x1,2=57,6 kg/min (1,2 är luftens densitet) 57,6/14,7=3,92 kg/min bensin 3,92/750x1000=5,22 l/min (750 är bensinens densitet) 5,22l per minut låter ju inte helt orimligt. Inte 60x fel i varje fall... ![]() Helt grym maskin förresten! ![]() Jag har sagt tidigare att Audi-femmorna låter trevligare än Volvos, men jag är nog beredd att ändra mig... ![]() _________________ VW Golf Alltrack -20 |
||||||||||
hehe den lär ju aldrig sluta spinna!
Ballt, men sätt maskinen i en bil den förtjänar nu ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||||
Har idag kört en annan 850 som har liknande effekt som denna. Det e iaf mer än 900 hk på hjulen i den då Rototesten bottnade då och då var det fortfarande en bra bit kvar till toppeffekt.
Kan säga att det var en helt hysterisk upplevelse och jag fattar inte hur det kan accelerera så hårt som det gör när det spinner hysteriskt. Det vart iaf svarta spår i 280 km/h och hälften av mönstret i framdäcken försvann på 20 minuters körning ![]() Har kört en hel del riktigt extrema bilar tidigare och visst e denna väldigt ball på ett sätt, men man blir nog ifrånkörd av betydligt motorsvagare bilar på banan då den inte vill göra annat än gå rakt fram i princip när man lägger på lite effekt på framhjulen. Men visst det kanske e en vane sak att lära sig att köra en riktigt stark FWD. |
||||||||||
Det e en S70R låda i, men sen varvar man 10 800 rpm oxå ![]() |
||||||||||
Du skriver om siffror som jag inte trodde var möjliga i en 850... 280km/h 10.000rpm+
iofs är de lågt utväxlade org. Allt jag minns är att farsans 850 inte vart så vass när jag precis hade fått mitt körkort ![]() _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||||||||||
Någon info på nätet om denna bil? //Flaxis _________________ förvirrad! Fredrik Sernemo |
||||||||||
Finns kanske med tidigare i tråden, men han har en garaget sida
http://www.garaget.org/?car=58795 _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||||||||||
Jag har varit uppe i 300 km/h med min ,fast min varvar inte 10000rpm utan varvstoppet ligger på 8500rpm men till sommaren ska jag toppa den ![]() ![]() Denna bilen som tråden handlar om gjorde 365 på rullarna ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||||||
|
||||||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3 38 besök senaste veckan (25634 totalt) |