Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
KOMPLETTA NAMN I ALLA INLÄGG PLEASE!!!
<<   1, 2, 3   >>
4107 besök totalt
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Eric Josefsson skrev:

Där står ju faktiskt namnreglen (som verkar vara svårast att följa) klart och tydligt.

Men många klickar sig väl bara vidare snabbt som fasen. thumbs down

Man kanske ska lägga in lite längre text där och sedan två sidor senare ställa en fråga med många snarlika val, så att man måste ha läst för att kunna svara på frågan

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
AndersY skrev:
...
Det finns redan nu de som jag pratat med som tycker att namnregeln är löjlig och strider mot BB-andan och därför inte registrerat sig.
...

Tänk vad folk kan vara olika... Som du formulerar det så låter det lite "religiöst" betingat (dvs som Linux vs Windows/Bill Gates tex (eller Mac för den delen))

Anledningen till att man faktiskt får registrera sig "anonymt", dvs hela förnamnet och initialen av efternamet, är för att jag vet att vissa känner ett väldigt starkt motstånd mot att visa sitt fulla riktiga namn. Det finns garanterat ställen på nätet där det är ett lämpligt tillvägagångssätt men jag anser att en såpass stark oro och motstånd är lite överdrivet här. Men jag accepterar att alla är olika och att vissa känner så helt enkelt. Därför får de som känner att de på absolut inga villkor kan tänka sig att skriva ut vem de är köra med "nödregeln" förnamn o initial.

Det är ju dessutom så att om den regeln inte fanns så skulle det troligtvis bli en del som reggade sig under helt påhittade namn.

Men jag är lite förvånad över att vissa som protest inte registrerar sig trots det flex jag ändå bibehållit i reglerna... Their loss... plus de kanske är här o tjuvläser då och då ändå? Hehe.

AndersY skrev:
...
Det är ju inte heller den typ av tyckarforum som är det vanliga bland BB:s...

Exactemente. Rejsa.nu är soffan i mitt vardagsrum och inte alls en allmän anslagstavla där man kan sätta upp anonyma pamfletter. Välkomna hit i soffan för att sitta o snacka och ha trevligt! Men ni är gäster hemma hos mig och jag förutsätter därför att ni agerar som om ni var hemma hos mig. Typ. Och det gör ni ju thumbs up

Vargön
Här sen Feb 2003

Magnus, du har en alldeles för bekväm soffa !!
Tack för att vi får hålla till här och diskutera både nödvändiga och onödiga saker. thumbs up
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Stor soffa

Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
Rejsa.nu är soffan i mitt vardagsrum och inte alls en allmän anslagstavla där man kan sätta upp anonyma pamfletter. Välkomna hit i soffan för att sitta o snacka och ha trevligt! Men ni är gäster hemma hos mig och jag förutsätter därför att ni agerar som om ni var hemma hos mig. Typ. Och det gör ni ju thumbs up

Det där var bra skrivet Magnus. thumbs up

Jag trivs ypperligt och sitter rätt skönt i soffan tycker jag. Om jag skulle uppföra mig illa nå'n gång så vet jag att mina kompisar runt soffbordet kör en armbåge i sidan på mig så att jag vaknar till.
Så vill jag ha det.

Rice and shine
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Jag tror Magnus har spetsat soffan med beroendeframkallande medel

Vi->
Dom som väljer att avstå från gemenskapen->

Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:
AndersY skrev:
...
Det finns redan nu de som jag pratat med som tycker att namnregeln är löjlig och strider mot BB-andan och därför inte registrerat sig.
...

Tänk vad folk kan vara olika... Som du formulerar det så låter det lite "religiöst" betingat (dvs som Linux vs Windows/Bill Gates tex (eller Mac för den delen))

Jo, men det riktigt förvånande hade väl varit om alla hade tyckt likadant. (Linux vs. M$ fönsterkopia är förresten ingen religion, för Linux ÄR bättre. )

Jag har förresten råkat ut för en idiot på en BB som hittade mitt mobilnummer och roade sig med att ringa och sedan lägga på luren, samt skicka en drös med SMS. Pågick några veckor och var inte helt kul, så viss förståelse har jag för de som inte vill skylta med sitt namn på ett öppet forum. Vissa är känsligare för sånt än andra.

#24, #64, #88
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag håller absolut med dig att risken för att man får något på halsen inte är obefintlig. Sen gör olika människor helt enkelt olika bedömningar och avvägningar mellan nytta och uppskattad risk.

Så är det ju hela livet, vissa skulle tex aldrig köra bil på bana pga sin riskbedömning :-) och det är ju ett helt okej val det med!!!

Men sen vet jag inte riktigt hur man argumenterar för att som protest inte regga sig... Men det spelar ju faktiskt ingen roll! Alla gör som dom vill thumbs up

Torslanda
Här sen Nov 2002

Det är värt väldigt mycket för mig som läsare av inlägg att man är tvungen Att "hänga ut" sitt namn, ger mig en mölighet att bedöma rimligheten på häxkonsten som beskrivs.
Är man helt anonym så är dom flesta experter och världsmästare men så är det inte här på Rejsa. Inlägg och debatter här håller pinsamt hög klass thumbs up

Gotteborg
Här sen Okt 2003

sedan (inte för att uppmana till "brott") så kan man ju faktiskt regga sig under annat namn eller sitt andranamn utan att någon vet om det....

Vem kan kontrollera det ???

(själv så är det flera från Hondaklubben som känner mig så jag kan inte smita undan även om jag ville... )

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
om man reggar sig under ett påhittat namn är man ju tvungen att leva i det fördolda för alltid som straff. Svårt liksom o komma på banträff, köra gokart eller sitta o kika på video med resten då....

Stockholm
Här sen Jul 2003

Jag försvarar inte på något sätt de som bryter mot reglerna (tvärtom - reglerna är bra!).

MEN, jag kan ha en viss förståelse för att personer som;
    har ett ovanligt namn
    äger en dyr bil
    saknar garage (vilket är få förunnat om man bor i storstad)

tvekar inför reglerna (trots undantagsregeln förnamn + initial).

Jag kan tänka mig att det finns ljusskygga personer som skummar vissa bilforum för att hitta lämpliga "objekt" att stjäla.

En fördel med att heta Andersson.

Lidköping
Här sen Nov 2002

Vad mysigt det är här i Magnus soffa!

Jessica, kommer du hit med en kopp kaffe är du snäll och ta med en Cola till Magnus om du ändå springer!

Ursäkta mitt OT. Andra gången på två veckor nu, man kanske blir bannad...

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Nisse Classon skrev:
Vad mysigt det är här i Magnus soffa!

Jessica, kommer du hit med en kopp kaffe är du snäll och ta med en Cola till Magnus om du ändå springer!

Ursäkta mitt OT. Andra gången på två veckor nu, man kanske blir bannad...

Hmmmm.... Heter du verkligen Nisse???

Ja, magnus soffa är skön o sitta i... sitter där minst en timme om dagen, ibland när magnus inte ens är hemma och ibland när han sover...

OTvarning nu...

För att återgå till tråden så är jag ändå för att man ska 'ansöka'... Är man tillräckligt seriös tror jag att man kan stå ut med det Magnus verkar ju ändå bo på rejsa , så ett godkännandemail hade väl kanske handlat om någon timme eller nåt
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002

Anders Jeppsson skrev:
Heter du verkligen Nisse???

Nu ska du inte reta Nisse...

Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

AndersY skrev:
Magnus Thomé skrev:

Jo, men det riktigt förvånande hade väl varit om alla hade tyckt likadant. (Linux vs. M$ fönsterkopia är förresten ingen religion, för Linux ÄR bättre. )

mer OT: notera att M$ kopierade fönsteridén från apple och därför måste alltså mac vara bäst?

mer seriöst: jag tycker inte att idéen med att man ska bli godkänd är dålig alls, det är synd att lägga mer jobb på magnus som redan gör ett superarbete thumbs up men har någon nått viktigt att säga kan de väl gott vänta ett par dagar? visst ska man ha tillit till folk och det finns ju de som faktiskt läser reglerna och följer dem redan från början men själv börjar jag störa mig på alla annonser skrivna av folk som har en post och ett nick i stil med "turbofisken"... det känns som att de inte har mycket här att göra även om det kan vara så att de säljer billiga lätt använda rallydäck...

Lund
Här sen Feb 2003

Fyhr skrev:
mer OT: notera att M$ kopierade fönsteridén från apple och därför måste alltså mac vara bäst?

mac! :woot:

Flåt.. bara tvungen!!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

AndersY skrev:
Jag har förresten råkat ut för en idiot på en BB som hittade mitt mobilnummer och roade sig med att ringa och sedan lägga på luren, samt skicka en drös med SMS. Pågick några veckor och var inte helt kul, så viss förståelse har jag för de som inte vill skylta med sitt namn på ett öppet forum. Vissa är känsligare för sånt än andra.

Visst var det på Forza?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Sörpan skrev:
AndersY skrev:

Visst var det på Forza?

Japp, var fler som råkade ännu värre ut än mig.

#24, #64, #88
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Då mindes jag rätt.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Anders Jeppsson skrev:
Fyhr skrev:

mac! :woot:

Flåt.. bara tvungen!!

Ideen kom ju ifrån Xerox, så då är Xerox bäst.
Förutom att de inte kommersialiserade sina ideer så kan det nog stämma. Förutom fönsterbaserade interface och OS så kom de ju även på laserskrivaren, Ethernet, Smalltalk, Client/Server-baserade datormiljöer, etc. i början av 70-talet. Fascinerande företag, eller deras forskningsinstitut i Palo Alto rättare sagt. thumbs up

#24, #64, #88
Citera
Allmänt banåkaforum
KOMPLETTA NAMN I ALLA INLÄGG PLEASE!!!
<<   1, 2, 3   >>
4107 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande