Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Limited-slip differential till Porsche
2328 besök totalt
PimPim
Gotlänning som bor numera i Vetlanda/Småland
Här sen Aug 2006

Trådstartare

Va kan man hitta detta till Porsche????jag är ute efter en till min Porsche 930 så skulle vara kul o se vad det finns för utbud o vad dom kostar

Tack till

JE Balans & Motor
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Jag säljer lite olika versioner, pma så kan vi gå igenom det hela

Räkna runt 20-40k

gegge
Malmö
Här sen Nov 2006

orginaldiffen från ZF är samma som i 915 lådan och G31 (924turbo). Kostar runt 10-15 tusen och är rätt vanlig på Ebay.

Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica)
Citera
f_blomquist
Nyköping
Här sen Sep 2007

Gotlänning som bor numera i Vetlanda/Småland
Här sen Aug 2006

Trådstartare
Hittade den där OBX men har läst till mig att det är inget o ha...Samma KAAZ verkar inte heller vara så poppis...

Ang OBX så vad jag förstod är det ett kinesiskt eller japanskt företag som inte gör allt för bra grejer...Läste bla att dom hade gör grenrör till 911or o dom sprack efter runt ett halvårs användande...Så frågan är då om diffen är så bra...???Som sagt någon som vet mer??? det är ju annars jävligt bra pris.

Gegge: Jag har 930 lådan

Tack till

JE Balans & Motor
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

Leta torsen om du vill ha riktiga grejer!

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Hoppa över torsen om du vill ha det värsta en vanlig lemmel diff från typ guard är det bästa du kan åka med , vill du ha nått lite enklare så funkar och är underhålls fritt titta på quife

erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004

Re:

Supramannen skrev:
Hoppa över torsen om du vill ha det värsta en vanlig lemmel diff från typ guard är det bästa du kan åka med , vill du ha nått lite enklare så funkar och är underhålls fritt titta på quife

Varför är det bättre? (nyfiken).

MVH erik

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Nån som provat Carbonetics grejer?
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

om man satsar på att bygga nått som ska gå fort så måste man ha nått man kan jobba med, menar att den måste kunnas servas då dessa slits

zeb930
Stockholm
Här sen Feb 2006

Porsche has offered the ZF clutch-pack type limited slip differential in almost all 911's and 930's since 1966. These units are quite strong and can be set for locking factors of 40% to 80%. The clutches need replacement under racing conditions to maintain proper lockup but these are quite trouble free. An 80% locking factor is difficult to drive on the street, especially in wet conditions, but for open track racing these are quite popular. Street or Autocross usage requires the LSD to be set at 40%; simple to do with the proper parts.

There are now other LSD options for 901, 915 and G50 transmissions called Torque-Sensing differentials. These are gear-type units as opposed to the ZF clutch-type ones, and do not require any parts to maintain optimum performance. This unique, patented design allows full differentiation between the wheels as well as providing power to both sides and they produce less understeer than the Factory LSDs. Guard Transmission makes an excellent one as well as the unit from Quaife.

For Autocross and normal street driving ,the Torque-Sensing units are more benign in their operation but they do not improve the handing like the Factory clutch-pack units do. The ZF or Guard Transmission LSD's(clutch-type) really stabilize the car under braking and help reduce trailing throttle oversteer.

(Guard har både en "gear-type" TBD och en "clutch-type" LSD) http://www.guardtransmission.com/app_930.html

Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Re:

PimPim skrev:
Hittade den där OBX men har läst till mig att det är inget o ha...Samma KAAZ verkar inte heller vara så poppis...

Ang OBX så vad jag förstod är det ett kinesiskt eller japanskt företag som inte gör allt för bra grejer...Läste bla att dom hade gör grenrör till 911or o dom sprack efter runt ett halvårs användande...Så frågan är då om diffen är så bra...???Som sagt någon som vet mer??? det är ju annars jävligt bra pris.

Gegge: Jag har 930 lådan

Har läst många recensioner om OBX grejer till RX-8an och det är ung. samma sak där, sprukna grenrör, mindre effekt än org. m.m. så det är ett märke jag skulle hoppa utan att tveka.

Tokholm
Här sen Jan 2003

Re:

PimPim skrev:

De som neggar över KAAZ; har de konfigurerat den på rätt sätt? (en KAAZ straight-out-of-the-box; 'går enbart att använda på en drifting bil)

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
McRae
HQ
Här sen Maj 2004

Re:

zeb930 skrev:
For Autocross and normal street driving ,the Torque-Sensing units are more benign in their operation but they do not improve the handing like the Factory clutch-pack units do. The ZF or Guard Transmission LSD's(clutch-type) really stabilize the car under braking and help reduce trailing throttle oversteer.

Denna paragraf är den som är gäller för dig. Ska du kasta slägga med skaftet före på bana, så finns det inget annat som funkar. Vad som funkar i andra designkoncept är ointressant.

Väl avvägd förspänning är tricket för en stabil o snabb bil.

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
Marcus Nyström
Karlstad
Här sen Apr 2003

Re:

ice skrev:
PimPim skrev:

De som neggar över KAAZ; har de konfigurerat den på rätt sätt? (en KAAZ straight-out-of-the-box; 'går enbart att använda på en drifting bil)

Allt är väll en sanning med modifikation...tycker den fungerar alldelses utmärkt och jag kör inte drifting.

KAAZ gör till skillnad från OBX högkvalitativa produkter.
Sen ska man kolla upp mer i detalj vad det är man får. Inte alla KAAZ diffar är för drifting (hög förspänning och MÅNGA lameller).

Västkusten
Här sen Okt 2007

KAAZ diffen specas väl vid beställning? finns i 1, 1.5 och 2 vägs till iaf RX-8.

2 Vägs är "drifting" diffen, 1.5 Är den som väljs med fördel till grip racing.

Kolla om OS Giken har diffar till Porschen, de anses vara diffarnas rolls royce till rx-8an.

2328 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande