| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Limited-slip differential till Porsche
|
2328 besök totalt |
|
Va kan man hitta detta till Porsche????jag är ute efter en till min Porsche 930 så skulle vara kul o se vad det finns för utbud o vad dom kostar _________________ Jimmie Lundin Tack till JE Balans & Motor |
||||
|
Jag hitta denna på Ebay.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-LSD-LIMITED-SLIP-DIFFERENTIAL-PORSCHE-78-88-930-924-/180619843417?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a0dc81759 Någon som vet omdet är något att ha, är ju rätt bra pris på den. _________________ Fredrik Blomquist |
||||
|
Hittade den där OBX men har läst till mig att det är inget o ha...Samma KAAZ verkar inte heller vara så poppis...
Ang OBX så vad jag förstod är det ett kinesiskt eller japanskt företag som inte gör allt för bra grejer...Läste bla att dom hade gör grenrör till 911or o dom sprack efter runt ett halvårs användande...Så frågan är då om diffen är så bra...???Som sagt någon som vet mer??? det är ju annars jävligt bra pris. Gegge: Jag har 930 lådan
_________________ Jimmie Lundin Tack till JE Balans & Motor |
||||
|
Hoppa över torsen om du vill ha det värsta en vanlig lemmel diff från typ guard är det bästa du kan åka med , vill du ha nått lite enklare så funkar och är underhålls fritt titta på quife
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re:
Varför är det bättre? (nyfiken). MVH erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
|
Porsche has offered the ZF clutch-pack type limited slip differential in almost all 911's and 930's since 1966. These units are quite strong and can be set for locking factors of 40% to 80%. The clutches need replacement under racing conditions to maintain proper lockup but these are quite trouble free. An 80% locking factor is difficult to drive on the street, especially in wet conditions, but for open track racing these are quite popular. Street or Autocross usage requires the LSD to be set at 40%; simple to do with the proper parts.
There are now other LSD options for 901, 915 and G50 transmissions called Torque-Sensing differentials. These are gear-type units as opposed to the ZF clutch-type ones, and do not require any parts to maintain optimum performance. This unique, patented design allows full differentiation between the wheels as well as providing power to both sides and they produce less understeer than the Factory LSDs. Guard Transmission makes an excellent one as well as the unit from Quaife. For Autocross and normal street driving ,the Torque-Sensing units are more benign in their operation but they do not improve the handing like the Factory clutch-pack units do. The ZF or Guard Transmission LSD's(clutch-type) really stabilize the car under braking and help reduce trailing throttle oversteer. (Guard har både en "gear-type" TBD och en "clutch-type" LSD) http://www.guardtransmission.com/app
_________________ Krister Svahn Porsche 911 turbo -80 |
||||
|
Re:
Har läst många recensioner om OBX grejer till RX-8an och det är ung. samma sak där, sprukna grenrör, mindre effekt än org. m.m. så det är ett märke jag skulle hoppa utan att tveka. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||
|
Re:
De som neggar över KAAZ; har de konfigurerat den på rätt sätt? (en KAAZ straight-out-of-the-box; 'går enbart att använda på en drifting bil) _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Re:
Denna paragraf är den som är gäller för dig. Ska du kasta slägga med skaftet före på bana, så finns det inget annat som funkar. Vad som funkar i andra designkoncept är ointressant. Väl avvägd förspänning är tricket för en stabil o snabb bil. _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||||
|
Re:
Allt är väll en sanning med modifikation...tycker den fungerar alldelses utmärkt och jag kör inte drifting.
KAAZ gör till skillnad från OBX högkvalitativa produkter. Sen ska man kolla upp mer i detalj vad det är man får. Inte alla KAAZ diffar är för drifting (hög förspänning och MÅNGA lameller). _________________ Street Triple RS -18 |
||||
|
KAAZ diffen specas väl vid beställning? finns i 1, 1.5 och 2 vägs till iaf RX-8.
2 Vägs är "drifting" diffen, 1.5 Är den som väljs med fördel till grip racing. Kolla om OS Giken har diffar till Porschen, de anses vara diffarnas rolls royce till rx-8an. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2328 besök totalt |