Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 6723 besök totalt |
En dröm går i uppfyllelse!
Nu kan jag inte hålla mig längre!!! Jag måste få berätta att jag, efter OMOGET övervägande, slagit till och köpt Daniel "Kraniel" Östlunds Seven. Jag känner mig som en femåring som just fått en ny leksak! ![]() ![]() Hade tänkt att hålla det "hemligt" tills jag åtminstone hämtat bilen på söndag, Men det gick bara inte... ![]() Jag har alltid tyckt att konceptet med en lätt bil är helrätt! ![]() och då har det fallit sig ganska naturligt att snegla åt Seven-bilarna. Jag har alldrig kört en sådan och i tisdags, när jag var och tittade på bilen, så var det inte riktigt väder för en provtur om jag utrycker mig så... ![]() ![]() ![]() Men när jag "klädde på mig" seven-bilen, ja det känns mer som att man klär på sig den än att man "sätter sig i bilen", så kändes den som ett par skräddarsydda badbyxor. Eftersom bilen helt saknar tak så är den väl snarare att betrakata som ett badkar och då passar nog liknelsen med badbyxora ganska väl in i sammanhanget... Att jag måste skaffa mig smalare skor när jag skall köra bilen var ganska uppenbart, eftersom det är "ganska trångt" nere vid pedalerna. Annars trampar man på tre pedaler samtidigt!!! ![]() Vad är det för bil då? Det är en Loutus Super Seven kopia, byggd av en bilmek och licensierad svetsare i Linköping 1997. Ramen är ihopsvetsad av fyrkantsrör med Caterham som förebild. Motorn är en Opel 2,0 16V maskin på 150 hk(+?). Växellådan är en Opel omegalåda Bakaxeln är en stel Volvoaxel(tyvärr ej diffad...) Frambromsarna kommer från Opel och bak(skivor) från Audi. Det finns även en reglerbar reduceringsventil till bromsarna under instrumentbrädan. Kylare med termostatstyrd elfläkt Yokohama A032 R-däck i dim 205/60/15 Ratten är en avtagbar Mockaratt! ![]() Störtburen är en Guss-bur. Fyrpunktsbälten. Den är bl a körd ett race i Roadsport på Mantorp, så det finns en vagnbok om andan skulle falla på! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Jag skall inte sticka under stol med att jag var rätt sugen på din bil också, när du annonserade ut den i höstas! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Har man sagt A får man säga B... Vad har du för spännande "på g"?!? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Jo det här har ju varit en dröm som surrat runt i skallen ett antal år och nu verkar den bli sann! Måste nypa mig i armen och kolla att jag verkligen är vaken! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Tack! Jag har faktiskt aldrig kört på Knutan, så det vore skoj! När är det? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Det var ett av "lockbetena" att jag härmed skall låta familjebilarna vara mer normala. ![]() Vi kommer antingen att byta ut Polon eller åtminstone konvertera tillbaks fjädringen till original. Har funderat på om man kan fakturera vägverket eller kommunen för all snöröjning man utfört på vägarna i vinter med den låga Polon. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Grattis! Jag har inte kunnat sova i nio månader. Första start sker förhoppningsvis i övermorgon (om allt går som planerat vilket det väldigt sällan gör)! ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
![]() Jag stämmer in i den officiella gratulationskören. ![]() ![]() Kan konstatera att jag gillar OMOGNA överväganden! Jag hoppas ditt sevenköp kommer att trigga mig att ta itu med rejspreppandet av min. Du har ju som sagt haft ett visst inflytande på mig förut. ![]() Ge järnet! ![]() |
||||
Spännande! Håller tummarna att allt går bra för dig! ![]() Så kanske vi ses någon gång framåt våren! ![]() Skall bli kul att se din bil IRL! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Konstigt!!! Min fru ställde samma fråga! och när skall du åka till ringen med den??? Vi, får väl se hur och när det blir! Kanske, kanske till september-helgen... Men jag måste skaffa ett vettigt släp i så fall. I min ålder sätter man sig nog inte i en Seven och kör fram och tillbaks till ringen. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 6723 besök totalt |